salji

Daisypath Happy Birthday tickers

Daisypath Happy Birthday tickers

SYUKRAN

Friday 27 January 2012

wan


copy dari kakak punye blog. hehe :D

assalamualaikum wbt :)

harini, 28 januari 2012. sekejap je dah nak habis bulan januari kan? lepastu nanti februari, then mac. ape ade dgn bulan mac? errr tkde pape kot. hihi.

erm, sekejap je dah 2 bulan arwah abang pergi tinggalkan aku, tinggalkan semua orang. sedih tu tak hilang lagi. sehari kalau tak sebut name arwah, tak sah. setiap hari mesti ade je sape sape yg mcm teringat ke, sebut ke, ape ke. lagi lagi sekarang semua ade kat rumah. abang ade, aku ade. so, mcm, still terasa incomplete. mak n abah, haihhh tak payah cakap la. ade angin nye. tibe suatu hari, tak bercakap, diam aje. muke pun muke sedih je. aku mcm, haishhhh, taktau nak cakap macam mane. aku dah penat nanges. skrg, aku cube tahan airmata untuk keluar. sbb, tak elok kan meratapi kematian orang. sbb, kematian itu memg pasti. cuma cepat atau lambat je kite tak tahu.

mak abah sangat sedih. yelah, anak kan. sape tak sedih. lagi sedih bile time arwah abang hembuskan nafas terakhir tu, takde sape sape di samping die. yang ade cume doktor doktor, nurse nurse. mak abah nak masuk tgk abg, diorg tak bagi. katenye, doktor tgh check. so tak boleh tengok. arwah abang memg nak jmpe mak. arwah abang tak sempat jumpe mak. mak datang hosp sebelum pukul 4 (waktu melawat), tp, mak nak masuk, doktor n nurse tak bagi. bnyk kali mak try mntk kat nurse, nak masuk tgk abg, tp, diorg still tak bagi. mak abah and sedare sedare yg kat hosp, semua tunggu je info dari doktor or nurse. tp harapan. sorg pun takde bgtau keadaan abg mcm mane.

pukul 9.05pm, dekat ruang lobi luar ICU;
doktor; siape waris muhammad hazwan?
abah n mak bangun, and pergi ke arah doktor
doktor; kami dah cube sedaya upaya bla bla bla

abah n mak terus masuk tgk abg, yang dah bertutup dgn kain putih. mak n abah hanya mampu melihat, cium, airmata membasahi pipi mereka. aku yg time tu otw nak ke hosp, dgn abg 1st, memg terkejut gile. abg yg tgh drive, menjerit kuat gileeeeeeeeeee. aku mcm, blurr sekejap. aku mcm, 'ape yg dah jd ni'. time tu, hanya Dia yg tahu prasaan aku mcm mane. then, abg dah tak boleh drive, kitorg naik teksi, pergi hosp. smpi hosp, abah peluk aku n abg. dekat luar ICU tu, dah ramai makcik makcik, sedare, and kawan kawan arwah abg. sgt ramai. semuanye berlaku sekelip mata. sangat sekejap. sangat sangat. tak sampai seminggu pun arwah abg demam, n disyaki denggi. dekat ICU pun, abg ok je. sihat walafiat. sihat. org lain yg dekat ICU tu, ade yg mcm, dah teruk sgt. hanya gune bantuan mesin je. tp, abg aku yg nmpknye sihat tu, rupe rupenye, sebaliknye. ya Allah, airmata aku tak berhenti, tgk abg, yg dah tak bukak bukak matanye. keras, sejuk. sedihh. aku dah hilang seorang abg :'(

tp, apakan daya, mati itu pasti. aku kuatkan diri. cuba. cuba. aku slalu terfikir, ape yg arwah abg tgh buat skrg, dekat bawah tu. aku slalu terbayang wajah die, senyum die, gelak tawa die. mak abah, pun, mesti lagi terasa. sebab diorg jage abg slame 21 tahun. siapa tak terasa kehilangan die. sebelum arwah abg pergi, die sempat mntk kat abah, nak air jambu. abah pun cepat cepat belikan, and bg abg minum. abah ckp, habis abg minum air tu. macam org sihat. tak mcm org sakit pun. mcm biase die minum sihat sihat dulu. arwah abg memg suke air jambu. alhamdulillah, sempat die minum. tp, arwah abg tak sempat jumpe makk :'(

gambar atas ni, aku jumpe dalam pendrive. time tu bosan, so tgk gambar gambar dalam pendrive, ditemani ajeem. hehe. hm, time ni, arwah abg kurus lg. hazeem pun kecik je lg. comel je botak. haha. time ni dekat rnr tapah, otw balik kampung. balik bertujuh. tp tak ingat la time ni tahun bile. arwah abg belasan tahun lg kot. maybe baru lepas spm. huuuuu rindunyeeee :'(

tkpelah, aku redha. ini semua dugaan yg Allah bg dekat aku and keluarga aku. sbb Dia tahu, kami semua mampu menghadapinye. semoga arwah abg, muhammad hazwan bin norazmi, ditempatkan dikalangan orang orang yg beriman. AMIN. insyaAllah, akan bertemumu di syurga kelak :')

wan, ajeem rindu wan. semua orang kat rumah ni rindu wan :'(

No comments:

Post a Comment